loading...
ثانیه به ثانیه با رئال مادرید
يوسف لطفي نيا بازدید : 82 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مرجع خبری رئال اسپورت : ايكر كاسياس با رئال مادريد سه مرتبه ليگ قهرمانان را فتح نموده، اما هواداران مادريدى ديگر از عملكرد او رضايتى ندارند و احتمالا بازى مقابل يوونتوس آخرين حضور او در برنابئو بوده است

در دقيقه 22 بازى مقابل والنسيا ايكر كاسياس نسبت به ضربه بازيكن حريف كمى دير واكنش نشان داد تا اولين گل والنسيا در اين بازى تعيين كننده وارد دروازه رئال مادريد گردد و شانس قهرمانى مادريدى ها در لاليگا بسيار كاهش يابد. چنين صحنه اى با عكس العمل شديد هواداران مادريدى و سوت هاى اعتراضى آنها نسبت به اسطوره باشگاه "سن ايكر" به همرا بود. البته حركات دست و زمزمه هاى زير لب كاسياس در اين لحظه به صورت واضحى نشان مى داد كه اعتراض مدام تماشاگران ديگر براى وى قابل تحمل نيست.

با تساوى مقابل والنسيا رئال مادريد آخرين فرصت خود براى كسب قهرمانى در لاليگا را از دست داد و كاسياس نيز به نحوى ديگر شانسى براى ماندن در رئال مادريد نخواهد داشت، بعد از عصبانيت كاسياس در برابر واكنش هواداران به نوعى هيچ سناريويى براى ماندن كاسياس در مادريد تا زمان پايان قراردادش در سال 2017 قابل تصور نيست. مطبوعات اسپانيايى نيز در روزهاى اخير اخبار زيادى را در خصوص پيوستن كاسياس به آرسنال و ليگ MLS آمريكا در فصل آتى منتشر نموده اند.

با توجه به شرايط موجود به نظر حضور بيست و شش ساله كاسياس در سانتياگو برنابئو به پايان خود نزديك شده باشد، حضورى كه از سال 1989 و با پيوستن كاسياس هشت ساله به تيم هاى پايه اى اين باشگاه بزرگ مادريدى آغاز شده است و به احتمال زياد بازى برگشت مقابل يوونتوس از مرحله نيمه نهايى ليگ قهرمانان اروپا، آخرين حضور ايكر كاسياس در استاديوم سانتياگو برنابئو بوده است، حال با توجه به عدم حضور رئال مادريد در فينال ليگ قهرمانان اروپا و از دست رفتن آخرين شانس اين تيم براى كسب عنوانى در اين فصل، ايكر مقدس وداع و پايانى غم انگيز در مادريد خواهد داشت و تنها درذهن و خاطره هواداران به سنگربانى تبديل خواهد شد كه سه مرتبه ليگ قهرمانان اروپا را فتح نموده و با تيم ملى اسپانيا نيز افتخاراتى كسب نموده است.

كاسياس در بازى حساس مقابل يوونتوس نيز سنگربان اصلى مادريدى ها بود و كارلو آنجلوتى سرمربى تيم به نوعى به وى اعتماد نموده بود، چون اين سرمربى با تجربه ايتاليايى به خوبى مى دانسته كه نيمكت نشين كردن كاپيتان تيم در چنين مقطع حساسى از فصل، تنها سبب تشنج و نا آرامى خواهد شد و در اين زمينه تصميمى مشابه با ويسنته دل بوسكه سرمربى لاروخا پيش از رقابت هاى جام جهانى 2014 اتخاذ نموده است. به همين دليل آنجلوتى در روزهاى اخير به صورت محافظه كارانه اى از سنگربان تيم خود در مقابل سيل انتقادات محافظت نموده است و روزنامه Marca نيز ضمن حمايت از تصميم كارلو آنجلوتى پيش از رويارويى با يوونتوس، از هواداران مادريدى خواسته بود تا آرامش و تمركزكاسياس را در اين بازى بر هم نزنند.

اشتباهات ايكر كاسياس البته محدود به زمين فوتبال نمى شود، بلكه او در برخورد و موضع گيرى با ژوزه مورينيو سرمربى سابق مادريدى ها نيز اشتباهاتى مرتكب شده است. مشاجره و اختلاف بين آقاى خاص و كاسياس در سال 2012 زمانى آغاز شد كه سن ايكر در تلاش بود رقابت و دشمنى شديد بين بارسلونا و رئال مادريد را كمى معتدل تر نمايد، چون از نظر وى دشمن انگاشتن هم تيمى هاى بارسايى در تيم ملى اسپانيا، امرى تمسخرآميز بوده است. ژوزه مورينيو همچنين كاسياس را متهم نمود كه مسائل داخلى باشگاه را به مطبوعات منعكس كرده است. كاسياس البته چنين ادعاهايى را تكذيب نمود، اما هواداران از آن زمان به بعد ديگر اشتباهات كاسياس را نبخشيده اند، اشتباهاتى كه به ويژه در اين فصل افزايش بيشترى داشته است.

اما مشكل هواداران مادريدى با ايكر كاسياس بسيار عميق تر و شديد تر مى باشد، آنها كاسياس را به عنوان سمبل بحران در فوتبال اسپانيا مى شناسند، وى دروازه بان لاروخا بود زمانى كه اين تيم در جام جهانى 2014 به صورت فاجعه بارى در مرحله گروهى حذف شد، وى دروازه بان رئال مادريد بود، هنگامى كه اين تيم براى سومين مرتبه متوالى نتوانست لاليگا را فتح نمايد. بى ترديد كاسياس يكى از موفق ترين بازيكنان تاريخ فوتبال اسپانيا و نماد بى نظيرى براى نسل طلايى فوتبال اين كشور است، اما وى حال با 33 سال سن بايد نقش خود را به عنوان سمبلى براى پايان يافتن اين دوران درخشان در فوتبال اسپانيا پذيرا باشد.

عدم بخشش كاسياس توسط هواداران مادريدى به خاطر اشتباه وى كه منجر به گل زنى ديگو گودين در فينال ليگ قهرمانان اروپاى فصل گذشته در شهر ليسبون شد و دسيما را به خطر انداخت، نشان مى دهد كه آنها تا چه حد نسبت به واكنش هاى او، جايگيرى او، كندى او، سى و دو گلى كه در لاليگا و هشت گلى كه در ليگ قهرمانان دريافت نموده نا اميد و عصبانى هستند. به همين دليل آينده اى براى سن ايكر در سانتيگو برنابئو حداقل از جانب هواداران قابل تصور نيست.

آوگوستين رودريگوئز سنگربان سابق رئال مادريد نيز نظرى مشابه دارد و از ترك مادريد توسط كاسايس در انتهاى فصل مطمئن به نظر مى رسد. علاوه بر اين در هفته هاى اخير شايعات فراوانى در زمينه علاقه رئال مادريدى به جذب دخيا از منچستريونايتد و همچنين لنو از بايرلوركوزن به گوش رسيده است. كاسياس اما در واكنش به چنين اخبارى اعلام نموده كه حتى حاضر است در مادريد به عنوان سنگربان ذخيره بماند كه به احتمال زياد وى با چنين اظهاراتى تنها در اين دوران متشنج سعى داشته تا موفقيت تاريخى احتمالى خود با رئال مادريد را به خطر نيندازد، چون كاسياس قصد داشته با كسب پيروزى در فينال برلين، خود را به اولين كاپيتانى تبديل نمايد كه موفق شده دو مرتبه متوالى فاتح ليگ قهرمانان اروپا باشد، آرزويى كه با شكست مقابل يوونتوس محقق نشد و وداعى باشكوه از مادريد را براى وى فراهم نخواهد ساخت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا با کنار گذاشتن آنچلوتی موافقید؟
    امتیاز دهی به وبلاگ رئال

    ابزار گوگل پلاس

    Powered By Pichak

    کد گوگل پلاس

    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 754
  • بازدید کلی : 9,580